26.9.12

Och det med pasta!

När jag var liten sålde min mamma alpnaering. För er som inte vet är alpnaering olika kryddor, soppor, såser och numera även lite krämer och annat. Mamma sålde dessa via "homepartys"hos olika människor och ibland hände det även att jag följde med. Det var kanske inte alltid jätteskoj men jag kan inte minnas att jag tyckte att det var så hemskt heller. Men det fanns i alla fall en höjdpunkt på varje homeparty, och det var när mamma bjöd på smakprov av "sås napolitane" med lite pasta till. En liten klick sås och tre eller fyra pastabitar, men vilken succé. Jag älskade det. Och det var säkert det som gjorde att jag följde med, bara för att jag ville ha pastan! Självklart har jag ett eget litet lager hemma med olika alpnaerings produkter och så klart...sås napolitane.


2 kommentarer:

  1. haha, det är ju fantastiskt! förutom napolitane så kommer jag även ihåg en viss förundran över hur det kunde ta så tokigt lång tid att bara prata om lite kryddor, vad kunde man möjligen säga om dem? hade det inte varit enklare att bara göra de där smakproven & efter det helt enkelt bestämma vilken man ville ha? ^^

    SvaraRadera
  2. Jaha, var det så ni tyckte, dags att säga det nu... ;)

    SvaraRadera