18.9.12

BoP

Under trettiotre dagar kommer jag att befinna mig hos BoP -teamet, det är alltså där jag har min VFU (verksamhetsförlagd utbildning). Sju dagar har redan gått och jag trivs lika bra som en gnu på savannen. Det är inte bara de fantastiska tiderna [mån-fre 8-16] som gör att jag trivs, det är allt det andra också [himlans tur det]! Personalen är bra, deltagarna är bra och allt man gör är bra! Det känns lite tråkigt bara att om tjugosex dagar så är det över. Jag får i alla fall sitta med i möten med läkare och olika myndigheter, umgås med deltagarna, göra hembesök och snart även ha egna samtal. För er som inte riktigt vet vad BoP är så står det för "Beroende och svår psykisk störning". Alla deltagare har samsjuklighet, dvs ett alkohol-/drogberoende och svår psykisk störning/sjukdom. Om ni är nyfikna på att veta lite mer så är det bara att klicka här: BoP .

1 kommentar:

  1. Vad roligt att höra att du trivs så bra! Du kommer att vara fullspäckad med erfarenheter, vilket ju är riktigt najs ^^ Keep up the good work! <3

    SvaraRadera